Pośrednictwo pracy

Print Drukuj

Od 1 czerwca 2025 roku zniesiony zostanie obowiązek potwierdzania przez urząd pracy braku odpowiednich kandydatów na stanowisko spośród zarejestrowanych w urzędzie. Urząd pracy przyjmie ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty jedynie w sytuacji, gdy wymaga tego postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed tym terminem.

Do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający, że procedura o wydanie zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 roku. Pracodawcy mogą zgłaszać oferty pracy za pośrednictwem portalu www.praca.gov.pl, kontaktując się w razie pytań pod wskazany numer telefonu lub adres e-mail.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Zgłoszenie Oferty Pracy (1).doc:

    Załącznik zawiera formularz zgłoszenia krajowej oferty pracy, który pracodawcy muszą wypełnić, aby zgłosić ofertę do urzędów pracy. Kluczową informacją jest wymóg dostarczenia pełnych danych dotyczących pracodawcy i oferty, które są niezbędne do zaakceptowania zgłoszenia przez powiatowy urząd pracy.

  • Załącznik nr 1 do zgłoszenia krajowej oferty pracy:

    Załącznik nr 1 dotyczy wymagań uzupełniających dla ofert pracy kierowanych do obywateli EOG. Kluczowe informacje obejmują szczegóły dotyczące znajomości języka polskiego, warunków zakwaterowania oraz finansowania podróży i przeprowadzki.

  • Wniosek dla podmiotu ubiegajacego się o zatrudnienie cudzoziemca (2).docx:

    Załącznik zawiera formularz wniosku dla podmiotu ubiegającego się o zatrudnienie cudzoziemca w Polsce, zgodny z przepisami prawa. Kluczowym punktem jest prośba o przygotowanie informacji dotyczącej dostępności kadry na wskazane stanowisko w oparciu o lokalne rejestry bezrobotnych.

  • Upoważnienie dla pracodawców ubiegających się o wydanie informacji starosty w sprawie zatrudnienia cudzoziemca (2).docx:

    Załącznik dotyczy upoważnienia dla pracodawców do składania wniosków o informacje dotyczące zatrudnienia cudzoziemców. Kluczowym punktem jest konieczność wskazania osoby upoważnionej oraz jej dokumentów tożsamości w celu uzyskania "Informacji starosty o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych".

  • (4)INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.docx:

    Załącznik dotyczy przetwarzania danych osobowych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu w kontekście rejestracji osób bezrobotnych i świadczonych usług rynku pracy. Kluczową informacją jest to, że dane osobowe będą przetwarzane przez okres 50 lat w celu realizacji wskazanych usług, a osoby mają prawo do dostępu, sprostowania oraz usunięcia swoich danych.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Zgłaszanie ofert pracy: www.praca.gov.pl zakładka "Usługi elektroniczne".

Informacje w sprawie ofert pracy: tel. 61 8345 672, ofertypracy@poznan.praca.gov.pl

Od 1 czerwca 2025r. zniesiony zostaje obowiązek potwierdzenia przez urząd pracy, że na stanowisko pracy nie ma odpowiednich kandydatów spośród zarejestrowanych w urzędzie pracy.

Od 1 czerwca 2025 r. urząd pracy przyjmuje ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty jedynie w sytuacji, gdy dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.

W takim przypadku do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed 1 czerwca 2025 r.

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu