Komunikacja w biznesie - zasady efektywnej komunikacji
24 kwietnia 2023 r. w godz. 12.00 – 15.00
Program:
- Efektywna komunikacja jako priorytetowe narzędzie w kontaktach z klientami.
- Autoprezentacja (pierwsze wrażenie, kim jestem, jak się widzę, jak widzą mnie inni).
- Zasady skutecznej komunikacji:
- Komunikacja werbalna - mówienie: budowanie atmosfery kontaktu, ustalenie celu, przedmiotu rozmowy, konstrukcja wypowiedzi, nawyki językowe, skróty myślowe, długość zdań, wypowiedzi, jakich zwrotów i słów używać a jakich nie, modulacja głosu, dykcja.
- Zadawanie pytań: jak, jakie, kiedy i dlaczego zadawać pytania (sztuka zadawania pytań). Pytania otwarte, zamknięte, kartezjańskie, uboczne, kontr pytania.
- Aktywne słuchanie i okazywanie zrozumienia: parafraza jako komunikacja ze zrozumieniem, parafraza z błędem, dopytywanie, wyjaśnianie, doprecyzowywanie, podsumowanie, klaryfikacja, odzwierciedlenie, ośmielanie.
- Komunikacja niewerbalna - mowa ciała: pozycje ciała, maniery i gestykulacje z których nie zdajemy sobie sprawy (ekspresja emocji), proksemika (dystans fizyczny), kontakt wzrokowy (dlaczego jest tak ważny, jak go interpretować), mimika (okazywanie szczęścia, strachu, smutku, gniewu, zdziwienia, odrazy, itp.), wygląd zewnętrzny (jak Cię widzą tak Cię odbierają), dostrajanie się do rozmówcy, intonacja głosu, akcentowanie, barwa głosu, rytm mówienia, szybkość mówienia, wysokość głosu, dźwięki paralingwistyczne, organizacja środowiska rozmowy.
- Znaczenie spójności mowy ciała i komunikatów werbalnych w kontakcie klientem.
- Zasada otwartości, zasada pewności siebie, obawa i niepewność odbierane przez drugiego rozmówcę. Pozytywne nastawienie, życzliwość i uśmiech oraz zarażanie nimi rozmówców.
Webinar odbędzie się z wykorzystaniem aplikacji Zoom.
Osoby zainteresowane uczestnictwem, prosimy o zgłoszenia na adres powp@poznan.praca.gov.pl
Zapraszamy !
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych