Rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy

Print Drukuj
Uwaga!

W związku z ograniczeniem funkcjonowania powiatowych urzędów pracy z przyczyn związanych z przeciwdziałaniem COVID-19,  osoby, które umawiają  termin do rejestracji przez internet  i otrzymały komunikat, że nie ma wolnych miejsc i mają skontaktować się Urzędem, muszą oczekiwać na telefon pracownika Urzędu Pracy.

W przypadku, o którym mowa wyżej, zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra, Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy rejestracja następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy bez osobistego stawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy, na podstawie:

1) danych zawartych w przedłożonym formularzu elektronicznym;
2) dokumentów załączonych do formularza elektronicznego;
3) danych zawartych w dostępnych rejestrach;
4) informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.

Kontakt pracownika Urzędu z osobą ubiegającą się o rejestrację nastąpi w kolejności składania wniosków. Z uwagi  na liczbę składanych wniosków  kontakt pracownika Urzędu  może nastąpić z opóźnieniem.

W związku z powyższym zachęcamy do wypełniania  wniosku o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego opatrzonego profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. W takim przypadku rejestracja następuje od dnia złożenia wniosku.

Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego mogą go założyć. Szczegółowe informacje dotyczące zakładania profilu zaufanego znajdziesz  tutaj.
 
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez trzy miesiące, standardowy – 3 lata. Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internetowych serwisach administracji publicznej. Do tej pory założenie profilu trzeba było potwierdzić osobiście w jednym z punktów potwierdzających, takich jak urzędy gmin, starostwa powiatowe, poczty, oddziały ZUS czy NFZ albo poprzez internetowe konto w jednym z 10 banków.
"Tymczasowy PZ, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać większość spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku. Nie wymagamy też wizyty w punkcie potwierdzającym. Spotkanie z urzędnikiem zostało przeniesione do internetu.
  1. Tymczasowy profil zaufany można założyć na portalu www.GOV.pl. Trzeba tam wybrać e-usługę „Załóż profil zaufany", a w niej – tymczasowy profil zaufany. Pierwszym krokiem jest ustalenie danych do logowania, czyli podanie nazwy użytkownika i hasła, którym będziecie się logować do systemów e-administracji.
Zasady bezpieczeństwa: czyli niepodawanie nazwy i hasła postronnym osobom oraz wybór trudnego do złamania hasła. Hasło takie musi mieć minimum osiem znaków, w tym jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę lub jeden znak specjalny. Nazwa użytkownika może zawierać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (–). Nie może za to zawierać polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych i kropki. Wielkość liter ma znaczenie.
  1.  Podanie swoich danych: pierwszego i drugiego imienia, nazwiska oraz numeru PESEL.
  2.  Podanie danych  kontaktowych (adres e-mail, numer telefonu) i wybór termin wideorozmowy. Należy  upewnić się, że posiadany sprzęt (telefon, tablet, laptop) ma działającą kamerę i mikrofon, gdyż bez tego rozmowa nie będzie możliwa.
  3.  Na podsumowaniu wniosku - trzeba jeszcze raz sprawdzić wszystkie swoje dane, następnie wysyłać wniosek. Na podany numer telefonu przyjdzie kod autoryzacyjny. Trzeba wpisać go w odpowiednie pole i kliknąć „Dalej".
Na podany adres poczty elektronicznej przyjdą dwie wiadomości: jedna potwierdzająca założenia konta w serwisie Profil Zaufany, a druga potwierdzająca wysłanie wniosku.
W drugiej wiadomości znajduje się numer wniosku, który będzie potrzebny podczas rozmowy z urzędnikiem.
Czas oczekiwania na telefon od urzędnika będzie zależał od liczby wniosków, które wpłyną.
Opis videorozmowy:
"1. Urzędnik do Ciebie zadzwoni i poda Ci numer Twojego wniosku. Sprawdź, czy numer się zgadza z tym, który wysłaliśmy Ci w potwierdzeniu. Jeśli tak, możesz kontynuować rozmowę.
2. Na Twój adres e-mail dostaniesz link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Kliknij przesłany link (w aplikacji Skype kliknij dodatkowo zielony przycisk Zadzwoń).
3. Urzędnik poprosi Cię o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.
4. Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, Twój profil zaufany zostanie potwierdzony przez urzędnika. Potwierdzenie założenia PZ dostaniesz na swój adres e-mail".
Możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego to rozwiązanie przygotowane na czas pandemii, a osobom, które są klientami banków umożliwiających założenie standardowego PZ, zaleca się korzystanie z dotychczasowych możliwości, które są dostępne bez zmian.
 

 
Informacje o publikacji dokumentu