Zarejestruj się przez internet.
Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej - Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!!
Wnioskodawco! Nie składaj dokumentów na drukach z poprzednich lat – pobierz nowe formularze na rok 2025
KOMUNIKAT
Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że w dniu 10.02.2025r. na urzędowej stronie internetowej zostały zamieszczone obowiązujące na rok 2025 „Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu" oraz dokumenty dot. ubiegania się o przedmiotowe środki.
Wobec powyższego tut. Urząd informuje, że przystępuje do pierwszego w bieżącym roku naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej. W aktualnym naborze wniosków zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych Urząd udzieli 120 dofinansowań w kwocie do 31.000zł. Jednocześnie w dalszym okresie roku przewiduje się minimum dwa kolejne nabory wniosków, których terminy będą każdorazowo ogłaszane w gablotach informacyjnych i na stronie internetowej Urzędu.
Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:
-
aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)
-
zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl → Dla bezrobotnych i poszukujących pracy → Formy wsparcia → Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej)
-
złożenie dokumentacji wnioskowej (na formularzach obowiązujących w 2025r.) obejmującej następujące dokumenty (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl → Dla bezrobotnych i poszukujących pracy → Formy wsparcia → Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej)
- wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - formularz wg. wzoru Urzędu;
- uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków - formularz wg. wzoru Urzędu;
- przykładowe oferty handlowe;
- formularz Oświadczenia wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - formularz wg. wzoru Urzędu;
- formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie II - formularz wg. wzoru Urzędu;
- plan przedsięwzięcia - formularz wg. wzoru Urzędu;
- dokument potwierdzający poziom wykształcenia;
- dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;
- uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;
- deklaracje współpracy dot. planowanej działalności - formularz wg. wzoru Urzędu;
- dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;
- formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
- dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków - formularze wg. wzoru Urzędu;
- dokument dot. własności rachunku bankowego;
- inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.
Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:
- w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
- w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem kwalifikowalnym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym).
Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:
- wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
- zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
- wybierz metodę przesłania dokumentacji
przez praca.gov.pl wejdź na stronę https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-PU > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo PSZ-PU do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub
przez e-doręczenia wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia > przejdź do swojej skrzynki > zaloguj się do usługi > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij wiadomość do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub
przez e-puap wejdź na https://epuap.gov.pl/wps/portal > zaloguj się > wybierz Sprawy ogóle Pisma do urzędu > w zakładce Pisma do Urzędu wybierz Pokaż więcej > wybierz Pismo ogólne do podmiotu publicznego > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo ogólne do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma (UWAGA! nie korzystaj z Pisma ogólnego do podmiotu publicznego – stary wzór)
W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:
- kolejność złożenia wniosku,
- kryteria oceny określone w ww. Zasadach.
Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości po wcześniejszym umówieniu się mailowo na adres: powp@poznan.praca.gov.pl albo telefonicznie pod numerem 61 8532186.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
OGŁOSZENIE
Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, iż 1 stycznia 2025r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz.U. poz. 1936). Rozporządzenie modyfikuje katalog kodów PKD i rozszerza go o nowe rodzaje działalności.
Nowa klasyfikacja PKD obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej przed 1 stycznia 2025 r. mają 2 lata na aktualizację kodów PKD przy czym, przy każdej zmianie wpisu, system CEIDG będzie wymagał dostosowania kodów PKD do nowej klasyfikacji PKD 2025.
Wobec powyższego osoby, które w roku 2024 uzyskały z tut. Urzędu środki na podjęcie działalności gospodarczej i będą dokonywać aktualizacji symboli PKD we wpisie do CEIDG zobowiązane są do poinformowania Urzędu o dokonanych zmianach w celu weryfikacji poprawności doboru PKD do rodzaju działalności, na które beneficjent otrzymał dofinasowanie.
Informacje w powyższej sprawie prosimy kierować na adres dotacje@poznan.praca.gov.pl
w procesie świadczenia usług rynku pracy
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu, ul. Czarnieckiego 9, 61-538 Poznań
- W sprawach związanych z danymi osobowymi można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych e-mail: iod@poznan.praca.gov.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z realizacją wniosku i umowy o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej tj.: wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z realizowaniem zadań przez Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu na podstawie art.6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
- W związku z przetwarzaniem danych w powyżej wskazanym celu, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:
- podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
- podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa, tj. przez okres 10 lat (w przypadku dofinansowania udzielonego ze środków krajowych) albo 20 lat (w przypadku dofinansowania udzielonego ze środków europejskich)
- W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
- prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
- prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia.
- W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia), przysługuje prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy. Przy czym podanie danych jest:
- obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
- dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania w rozumieniu Rozporządzenia
telefon: 61 8345-684 (w godz. 8.00 - 14.00)
e-mail: dotacje@poznan.praca.gov.pl