Nabór wniosków o środki na podjęcie działalności gospodarczej - NABÓR ZAKOŃCZONY!!! - Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu
KOMUNIKAT
Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że w dniu 10.02.2025r. na urzędowej stronie internetowej zostały zamieszczone obowiązujące na rok 2025 „Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu" oraz dokumenty dot. ubiegania się o przedmiotowe środki.
Wobec powyższego tut. Urząd informuje, że przystępuje do pierwszego w bieżącym roku naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej. W aktualnym naborze wniosków zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych Urząd udzieli 120 dofinansowań w kwocie do 31.000zł. Jednocześnie w dalszym okresie roku przewiduje się minimum dwa kolejne nabory wniosków, których terminy będą każdorazowo ogłaszane w gablotach informacyjnych i na stronie internetowej Urzędu.
Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:
- aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)
- zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
-
złożenie dokumentacji wnioskowej (na formularzach obowiązujących w 2025r.) obejmującej następujące dokumenty (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
-
wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
przykładowe oferty handlowe;
-
formularz Oświadczenia wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie II - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
plan przedsięwzięcia - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
dokument potwierdzający poziom wykształcenia;
-
dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;
-
uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;
-
deklaracje współpracy dot. planowanej działalności - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;
-
formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
-
dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków - formularze wg. wzoru Urzędu;
-
dokument dot. własności rachunku bankowego;
-
inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.
Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:
- w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
- w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem kwalifikowalnym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym).
Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:
- wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
- zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
- wybierz metodę przesłania dokumentacji
przez praca.gov.pl wejdź na stronę https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-PU > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo PSZ-PU do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub
przez e-doręczenia wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia > przejdź do swojej skrzynki > zaloguj się do usługi > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij wiadomość do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub
przez e-puap wejdź na https://epuap.gov.pl/wps/portal > zaloguj się > wybierz Sprawy ogóle Pisma do urzędu > w zakładce Pisma do Urzędu wybierz Pokaż więcej > wybierz Pismo ogólne do podmiotu publicznego > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo ogólne do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma (UWAGA! nie korzystaj z Pisma ogólnego do podmiotu publicznego – stary wzór)
W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:
- kolejność złożenia wniosku,
- kryteria oceny określone w ww. Zasadach.
Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości po wcześniejszym umówieniu się mailowo na adres: powp@poznan.praca.gov.pl albo telefonicznie pod numerem 61 8532186.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie