webinar - odbył się

ABC działalności gospodarczej – jak uruchomić firmę
29 stycznia i 05 lutego  2024 r. w godz. 17.00 – 20.00

Program:

część I, 29.01.2024 r. w godz. 17.00 - 20.00
Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG) oraz spółki cywilnej

 
1. Wprowadzenie do tematu "własnej firmy" - pojęcie działalności gospodarczej, pojęcie przedsiębiorcy.
2. Obowiązujące akty prawne.
3. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce
- krótka charakterystyka. Wady i zalety poszczególnych form prawnych.
4. Procedura rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej:
- omówienie druku CEIDG-1 (wpis do CEIDG, zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej oraz likwidacja firmy)
- NIP - Urząd Skarbowy
- REGON - Urząd Statystyczny
- rejestracja firmy przez Internet - Profil Zaufany ePUAP.
5. Zmiany w działalnosci gospodarczej: zawieszanie, wznawianie, likwidacja firmy
6. Pełnomocnictwo i prokura w JDG
7. Zarząd sukcesyjny w firmie
8. Reglamentajca działalności gospodarczej
- pozwolenia i koncesje
5. Obowiązki przedsiębiorcy wobec ZUS:
- zgłoszenie do ZUS - omówienie obowiązujących druków
- składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
- preferencje i ulgi w składkach
- zbieg tytułów do ubezpieczeń
6. Obowiązki przedsiębiorcy wobec US:
- podatek dochodowy od osób fizycznych - zgłoszenie wyboru formy opodatkowania
- konto bankowe
7. Procedura rejestracji spółki cywilnej.

Prowadząca
Pracownik administracji samorządowej, od ponad 7 lat prowadząca szkolenia dla przedsiębiorców i osób planujących uruchomineie własnych firm. Absolwentka kierunków administracja na Wydziale Prawa i Administracji UAM oraz podatki i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

 
część II, 05.02.2024 r. w godz. 17.00 – 20.00
Wprowadzenie do rozliczeń finansowo – księgowych we własnej firmie

1. Formy opodatkowania działalności gospodarczej a profil działalności – obowiązujące prawodawstwo.
2. Przychody i koszty podatkowe i niepodatkowe w działalności gospodarczej. Dokumentowanie przychodów i kosztów. Przechowywanie i opisywanie dokumentów. Wystawianie faktur - w tym wprowadzenie do KSeF
3. Rozliczanie wydatków na samochód w działalności, amortyzacja.
4. Obowiązki ewidencyjne – rodzaje ewidencji i zasady ich prowadzenia.
5. Podatek VAT ( w tym Jednolity Plik Kontrolny, mechanizm podzielonej płatności – Split Payment, „biała księga płatników").
6. Kasa fiskalna w działalności gospodarczej.
7. Rozliczenia w ZUS - w tym ulga na start, mały ZUS, mały ZUS plus, i ich wpływ na rozliczenia podatkowe
8. Aspekty podatkowe dofinansowania działalności gospodarczej ze środków publicznych, w tym urzędu pracy.
9. Zlecanie prowadzenia spraw finansowo księgowych do biura rachunkowego. Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru i korzystania z usług biura rachunkowego?
10. Serwisy internetowe dla przedsiębiorców do prowadzenia rozliczeń podatkowych

Prowadząca
Jolanta Wiśniewska - kwalifikowany specjalista ds. rachunkowości (przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce) oraz rozliczeń podatkowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach księgowych, od kilku lat prowadzi własne biuro rachunkowo-podatkowe w specjalizacji rozliczeń podatkowych i kadrowo-płacowych.

Można zapisać się na jedną lub dwie części.
 
Zgłoszenia na adres
powp@poznan.praca.gov.pl

Webinar odbędzie się z wykorzystaniem aplikacji Zoom (instrukcja w załączniku).
Link do zajęć zostanie wysłany mejlem, potwierdzającym zapis.
(Brak mejla? Sprawdź spam)

Zapraszamy!

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Załączniki

(1)instrukcja ZOOM
(1)instrukcja ZOOM.pdf 357 KB
Informacje o publikacji dokumentu