Wydawca treści

Nabór wniosków o środki na podjęcie działalności gospodarczej

 

Logo projektu EFS Plus
Data publikacji: 19.02.2024r.


KOMUNIKAT  
 
Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że w dniu 19.02.2024r. na urzędowej stronie internetowej zostały zamieszczone obowiązujące na rok 2024 „Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu" oraz dokumenty dot. ubiegania się o przedmiotowe środki.
Wobec powyższego tut. Urząd informuje, że przystępuje do naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.
 
Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:
  1. aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)
  2. zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
  3. złożenie dokumentacji wnioskowej obejmującej następujące dokumenty (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej)
  1. wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - formularz wg. wzoru Urzędu;
  2. uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków - formularz wg. wzoru Urzędu;
  3. przykładowe oferty handlowe;
  4. formularz Oświadczenia wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
  5. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - formularz wg. wzoru Urzędu;
  6. formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie II - formularz wg. wzoru Urzędu;
  7. plan przedsięwzięcia - formularz wg. wzoru Urzędu;
  8. dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;
  9. uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;
  10. deklaracje współpracy dot. planowanej działalności - formularz wg. wzoru Urzędu;
  11. dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;
  12. formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
  13. dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków - formularze wg. wzoru Urzędu;
  14. dokument dot. własności rachunku bankowego;
  15. inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.
Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:
  1. w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
  2. w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-puap).
Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:
  • wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
  • zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
  • wybierz metodę przesłania dokumentacji
przez praca.gov.pl wejdź na stronę https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-PU > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo PSZ-PU do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-puap wejdź na https://epuap.gov.pl  > zaloguj się > wybierz Sprawy ogóle Pisma do urzędu > w zakładce Pisma do Urzędu wybierz Pokaż więcej > wybierz Pismo ogólne do podmiotu publicznego > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo ogólne do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma (UWAGA! nie korzystaj z Pisma ogólnego do podmiotu publicznego – stary wzór)
 
W związku z ograniczoną pulą środków finansowych przeznaczonych w bieżącym roku na aktywizację zawodową osób bezrobotnych oraz zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych informujemy, że w bieżącym roku Urząd udzieli 457 dofinansowań do 30 000 zł.
 
W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:
  1. kolejność złożenia wniosku,
  2. kryteria oceny formalnej i merytorycznej określone w ww. Zasadach.
Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej obowiązujące w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu, aktualny formularz wniosku oraz pozostałe formularze są dostępne do pobrania na stronie internetowej Urzędu https://poznan.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/formy-wsparcia/dofinansowanie-podjecia-dzialalnosci-gospodarczej
Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie pod numerem 61 8532186 (w godz. 9.00 - 16.00) lub mailowo na adres:  powp@poznan.praca.gov.pl


#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji