Pracodawca nie musi już przeprowadzać tzw. testu rynku pracy! - Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu

Pracodawca nie musi już przeprowadzać tzw. testu rynku pracy!

Od 1 czerwca 2025r. zniesiony zostaje obowiązek potwierdzenia przez urząd pracy, że na stanowisko pracy nie ma odpowiednich kandydatów spośród zarejestrowanych w urzędzie pracy.

Od 1 czerwca 2025 r. urząd pracy przyjmuje ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty jedynie w sytuacji, gdy dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.

W takim przypadku do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed 1 czerwca 2025 r.

Informacje o publikacji dokumentu

5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Mapa położenia urzędu













Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Czarnieckiego 9
61-538 Poznań
tel. 61 8345-640
tel. 61 8345-679
fax. 61 8339-808

e-mail: kancelaria@poznan.praca.gov.pl