Zaproszenie do składania ofert - Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
W związku z ustaleniami zawartymi w przedstawionym na stronie internetowej (www.bip.pup.poznan.finn.pl) „Regulaminie Zamówień Publicznych Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu” wraz z zał. B - 1 Zasady wyboru instytucji szkoleniowych do przeprowadzenia szkoleń bezrobotnych i innych uprawnionych osób o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych, zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy niżej wymienionego szkolenia:
GRAFIKA KOMPUTEROWA
Uczestnikiem szkolenia będzie jedna osoba bezrobotna posiadająca wykształcenie wyższe oraz znajomość obsługi komputera.
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestnika wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług grafiki komputerowej.
Zamawiający planuje, że szkolenie zostanie przeprowadzone w Poznaniu w terminie maksymalnie do końca sierpnia 2025 roku.
Zamawiający wymaga, aby program szkolenia obejmował łącznie maksymalnie 64 godziny dydaktyczne szkolenia.
Zamawiający wymaga, aby w programie szkolenia były uwzględnione zagadnienia teoretyczne i praktyczne w pn. zakresie:
- Wprowadzenie do grafiki
( tj. Czym jest grafika komputerowa? Różnice między grafiką rastrową a wektorową. Zastosowanie grafiki: druk, Internet, media społecznościowe, produkty cyfrowe.)
- Podstawy projektowania
(tj. Zasady kompozycji: siatka, równowaga, hierarchia. Teoria koloru i psychologia barw. Typografia – dobór i użycie czcionek. Style graficzne np. flat, retro, minimalistyczny, pastelowy.)
- Programy graficzne
(tj. Canva – projektowanie bez wiedzy technicznej. Adobe Photoshop – edycja zdjęć i praca na warstwach. Adobe Illustrator – projektowanie wektorowe np. logo, ikony.Darmowe alternatywy: Photopea, GIMP, Inkscape.)
- Projektowanie w praktyce
(tj. Tworzenie wizytówek, ulotek, plakatów, zaproszeń oraz logo. Grafiki do social media - formaty, CTA, estetyka. Tworzenie mockupów – prezentacja swoich projektów.)
- Przygotowanie plików do druku
(tj. Tryb kolorów CMYK vs RGB. Rozdzielczość 300 DPI. Ustawianie spadów, marginesów i bezpiecznego obszaru. Zamiana tekstu na krzywe i formaty zapisu (PDF, TIFF). Checklista przed oddaniem do drukarni.)
- Portfolio i praca z klientem
(tj. Jak stworzyć portfolio np. na Behance, własnej stronie, w Canvie. Praca z briefem – jak zbierać wymagania od klienta. Jak wyceniać projekty i przygotować ofertę. Komunikacja i zbieranie feedbacku.)
Istotnym warunkiem zamówienia jest:
- prowadzenie zajęć codziennie, w następujących po sobie dniach,
- zapewnienie i przekazanie uczestnikowi kursu materiałów szkoleniowych zgodnych z zakresem tematycznym szkolenia na własność w formie elektronicznej lub papierowej,
- zapewnienie odpowiednich warunków socjalnych oraz sali wykładowej przystosowanej do przeprowadzenia szkolenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- zapewnienie uczestnikowi szkolenia możliwości realizacji części praktycznej szkolenia,
- zakończenie szkolenia przeprowadzeniem egzaminu wewnętrznego,
- wydanie uczestnikowi dokumentów o ukończeniu kursu zgodnych z obowiązującymi przepisami, tj. z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybów prowadzenia usług rynku pracy z dnia 14.05.2014r. (Dz.U. z 2014 roku poz. 667) zawierającego: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz PESEL uczestnika kursu, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej kurs, formę i nazwę kursu, okres trwania kursu, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą kurs lub zgodnego z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2023 roku poz. 2175 ze zm).
Oferta powinna zawierać informacje niezbędne do oceny i wyboru wykonawcy, uwzględniające:
- program szkolenia (zawierający: nazwę i zakres szkolenia, czas trwania i sposób organizacji zajęć, wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, cele szkolenia, plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej, treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, wykaz literatury, sposób sprawdzania efektów szkolenia),
- efekty uczenia się tj. zdefiniowanie standardów wymagań, które osiągną uczestnicy,
- kwalifikacje kadry (wykształcenie, doświadczenie zawodowe, doświadczenie pedagogiczne),
- bazę lokalową, wyposażenie w sprzęt i urządzenia, środki dydaktyczne, materiały szkoleniowe,
- nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonych szkoleń,
- posiadane certyfikaty jakości usług,
- rodzaj dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji,
- koszt kursu jednej osoby wraz z ubezpieczeniem NNW,
- numer konta bankowego jednostki szkoleniowej (w przypadku płatników VAT - zgodnie z wykazem podatników VAT),
- informacje dotyczące zaangażowania instytucji szkoleniowej w pozyskiwanie miejsc pracy dla przeszkolonych osób,
- doświadczenie kadry zgłoszonej do prowadzenia szkolenia w organizacji szkoleń w danej lub pokrewnej tematyce (referencje/protokoły/oświadczenia dot. prowadzenia szkoleń w zakresie objętym przedmiotem zamówienia).
Jednocześnie informujemy, że złożenie oferty nie będzie wiązało stron oraz, że w trakcie oceny ofert możemy zwracać się o dodatkowe informacje niezbędne przy dokonywaniu oceny.
Oferta oceniana jest wg „Zasady wyboru instytucji szkoleniowych do przeprowadzenia szkoleń bezrobotnych i innych uprawnionych osób o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych”, będących załącznikiem do Regulaminu Zamówień Publicznych obowiązującego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu, które dostępne są pod adresem http://bip.pup.poznan.finn.pl/bipkod/14497507.
Zamówienie będzie realizowane w całości ze środków publicznych.
W przypadku zainteresowania niniejszym zaproszeniem ofertę szkoleniową należy dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie tj. do dnia 11.07.2025 roku:
- do kancelarii Urzędu (pok. 104) w zamkniętej i opisanej kopercie - „Odpowiedź na zaproszenie z dnia 25.06.2025 roku, nr PUP-XII/2.2622/19/JL/2025 ” w terminie do dnia 11.07.2025 roku do godz. 14.30,
lub
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej w zamkniętej i opisanej kopercie - „Odpowiedź na zaproszenie z dnia 25.06.2025 roku, nr PUP-XII/2.2622/19/JL/2025” w terminie do dnia 11.07.2025 roku do godz. 14.30 (decyduje data stempla pocztowego),
lub
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP - z zaznaczeniem tematu wiadomości: „Odpowiedź na zaproszenie z dnia 25.06.2025 roku, nr PUP-XII/2.2622/19/JL/2025” w terminie do dnia 11.07.2025 roku do godz. 14.30.
W przypadku pytań prosimy kontaktować się z pracownikami ds. organizacji szkoleń pod numerem telefonu 61-8345-674.
Załącznik: projekt umowy