Wydawca treści

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

O zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy może ubiegać się pracodawca, który:
  • prowadzi działalność przez okres co najmniej 12 miesięcy;
  • przez okres 36 miesięcy zatrudni osobę niepełnosprawną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotną albo poszukującą pracy niepozostającą w zatrudnieniu.

Wysokość pomocy

Maksymalna wysokość pomocy na wyposażenie jednego stanowiska wynosi piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia (tj. przeciętnego  miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale od pierwszego dnia następującego po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego obecnie jest to kwota 8.161,62 zł. ).
 
Zwrotu kosztów dokonuje starosta na podstawie umowy cywilnoprawnej, która określa wysokość pomocy oraz prawa i obowiązki stron ją zawierających (starosty i pracodawcy).

Warunkiem dokonania zwrotu  kosztów jest uzyskanie pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy – wydanej na wniosek starosty – o przystosowaniu stanowiska pracy do potrzeb wynikających z niepełnosprawności zatrudnionego pracownika lub w przypadku gdy zatrudnienie osoby niepełnosprawnej nie wymagało przystosowania o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.  

Zwrot kosztów obejmuje udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy wraz z niepodlegającym odliczeniu podatkiem VAT i podatkiem akcyzowym. Jednakże zwrotowi nie podlegają koszty poniesione przez pracodawcę przed dniem zawarcia umowy.

Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Data publikacji: 12.10.2021r.
 
INFORMACJA
 
Informujemy, że udzielanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla pracodawców, którzy zamierzali utworzyć na terenie powiatu poznańskiego stanowisko dla osoby niepełnosprawnej w roku 2021 zostało zakończone.
 
_____________________________________________________________________________
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W POZNANIU
w procesie świadczenia usług rynku pracy

 
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej Rozporządzenie) informujemy, że:
  1. Administratorem Pani/Pana  danych osobowych jest::
Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu, ul. Czarnieckiego 9, 61-538 Poznań.
  1. W sprawach związanych z danymi osobowymi można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych – Tomasz Borys tel. 618345662, e-mail: iod@poznan.praca.gov.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z realizacją umowy
    o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej tj.: wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związkuz realizowaniem zadań przez Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
  3. W związku z przetwarzaniem danych w powyżej wskazanym celu, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:
    1. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
    2. podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa, tj. przez okres 10 lat.
  5. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
    1. prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
    2. prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
    3. prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
    5. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia.
  6. W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia), przysługuje prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
  8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem rejestracji  w Powiatowym Urzędzie Pracy. Przy czym podanie danych jest:
    1. obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
    2. dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania w rozumieniu Rozporządzenia
(Uwaga: realizacja powyższych praw musi być zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych oraz z zasadami archiwizacji).
Kontakt ze stanowiskiem ds. przedsiębiorczości:
telefon: 61 8345-684 (w godz. 8.00 - 14.00)

e-mail: dotacje@poznan.praca.gov.pl

Załączniki

Zasady dokonywania zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska osoby niepełnosprawnej 2021
Zasady dokonywania zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska osoby niepełnosprawnej 2021.pdf 817 KB
Wzór karty oceny 2021
Wzór karty oceny 2021.pdf 437 KB
Wniosek o przyznanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (Wn-W I) 2021
Wniosek o przyznanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (Wn-W I) 2021.doc 139 KB
Kwestionariusz informacyjny Pracodawcy
Kwestionariusz informacyjny Pracodawcy.doc 42 KB
Oświadczenie pracodawcy
Oświadczenie pracodawcy.doc 45 KB
Oświadczenie pracodawcy dotyczące pozwoleń
Oświadczenie pracodawcy dotyczące pozwoleń.doc 27 KB
Oświadczenie pracodawcy o zdolności ekonomicznej i prawnej
Oświadczenie pracodawcy o zdolności ekonomicznej i prawnej.doc 27 KB
oświadczenie pracodawcy o powiązaniach z innymi podmiotami gospodarczymi
oświadczenie pracodawcy o powiązaniach z innymi podmiotami gospodarczymi.doc 47 KB
Oświadczenie pracodawcy o pomocy de minimis
Oświadczenie pracodawcy o pomocy de minimis.doc 53 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 272 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla producenta rolnego
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla producenta rolnego.pdf 38 KB
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej wnioskodawcy. (nie dotyczy osób prawnych)
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej wnioskodawcy. (nie dotyczy osób prawnych).doc 57 KB
Wykaz dokumentów dotyczących zabezpieczenia
Wykaz dokumentów dotyczących zabezpieczenia.pdf 401 KB
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej i zobowiazań poręczyciela - dot. poręczenia cywilnego
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej i zobowiazań poręczyciela - dot. poręczenia cywilnego.doc 67 KB
Zaświadczenie o zarobkach poręczyciela - dot. poręczenia cywilnego
Zaświadczenie o zarobkach poręczyciela - dot. poręczenia cywilnego.doc 133 KB
Oświadczenie poręczyciela o dochodach z tytułu prowadzenia działalność gospodarczą - dot. poręczenia cywilnego
Oświadczenie poręczyciela o dochodach z tytułu prowadzenia działalność gospodarczą - dot. poręczenia cywilnego.doc 48 KB
Oświadczenie poręczyciela o dochodach z tytułu najmu lokali - dot. poręczenia cywilnego
Oświadczenie poręczyciela o dochodach z tytułu najmu lokali - dot. poręczenia cywilnego.doc 47 KB
Oświadczenie poręczyciela o dochodach z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego - dot. poręczenia cywilnego
Oświadczenie poręczyciela o dochodach z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego - dot. poręczenia cywilnego.doc 46 KB
Umowa użyczenia lokaty - dot. zabezpieczenia w formie użyczonej lokaty - wzór do wykorzystania
Umowa użyczenia lokaty - dot. zabezpieczenia w formie użyczonej lokaty - wzór do wykorzystania.doc 55 KB
Oświadczenie o sytuacji majątkowej - dot. zabezpieczenia w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji
Oświadczenie o sytuacji majątkowej - dot. zabezpieczenia w formie aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji.doc 77 KB
Wniosek o płatność i rozliczenie (Wn-W II) - dokument nie stanowi załącznika do wniosku
Wniosek o płatność i rozliczenie (Wn-W II) - dokument nie stanowi załącznika do wniosku.doc 80 KB

Menu nawigacji